9 Ocak 2014 Perşembe

Kreutzer Sonat


Tolstoy'u çok sevmem. Dostoyevski'nin yanında pasif, yapmacık bir havası vardır.

Ahlakçılığı sonuna kadar savunur.

Tolstoy'culuk diye bir akım da varmış. Hayal bile edemiyorum kendimi o toplulukta.

Sevmediğim halde kendisini bir okumak istedim. Kitap da ince madem, bi sakınca görmedim. Başladım okumaya.

He, bu arada kitap Rusya da toplatılmış ve Amerika'da da yasaklanmış. Bu bilgi, kitabı okumamı daha anlamlı kıldı.

Günümüz hayatına müthiş bir eleştiri var. Ahlakçılığın abc'sini yazmış resmen Tolstoy. Zevkle okudum. Kendime bile şaşırdım.

Bu kitabı modern dünyadan bir kadın okuduktan sonra Tolstoy'a lanetler yağdırabilir. Aslında kitap gerçekten iğrenç. Tolstoy içindeki bütün sapık düşünceleri kitaba yansıtmış.

Cami hocası ya da kilise papazı görevi verilse kendisine, muhakkak münafıklık kuvveti içinde ama herkese dosdoğru görünerek bu işi layıkıyla yerine getirebilirdi.

Yine de okunursa da bir şey kaybedilmeyecek bir kitap. Ayrıca Beethoven'ı da kendi sapık düşüncelerine alet etmesi çok iğrenç.

Öyle işte...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu blogta yer alan yazılar üzerindeki 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu altında düzenlenen tüm maddi ve manevi haklar eser sahibi olan Ahmet Kaya'ya aittir. Söz konusu içerikler eser sahibinin izni olmadan kopyalanamaz, çoğaltılamaz, işlenemez, değiştirilemez veya başka internet sitelerinde ya da basılı veya görsel yayın yapan diğer mecralarda yayınlanamaz.